"Puhelunne yhdistetään ensimmäisenä vapautuvalle asiakaspalvelijalle... " – Digitaalisten palvelulinjojen infotulva raastaa hermoja, mutta laki ei tunne jonottamiselle mitään takarajaa
Vakuutusyhtiöön, lääkäriin, sähkönmyyjälle, Kelaan tai jollekin muulle palveluntarjoajalle soittavasta kansalaisesta kehittyy kokenut digijonottaja etenkin, jos hän ei suostu käyttämään mitään muuta asiointitapaa. Kärsivällisyyden on siinä tapauksessa syytä riittää, sillä laki säätelee vain puhelumaksuja. Jonotusaikojen kestoon tai takaisinsoittopalvelun puuttumiseen pykälissä ei oteta kantaa.
Pitkistä puhelinodotusajoista ja asiakaslinjojen puhelumaksuista tulee silloin tällöin yhteydenottoja Kilpailu- ja kuluttajavirastolle (KKV). Maksujen suuruuteen viranomainen voi puuttua, mutta hermoja koettelevaan jonotusaikojen pituuteen ei.