Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

"Puhelunne yhdistetään ensimmäisenä vapautuvalle asiakaspalvelijalle... " – Digitaalisten palvelulinjojen infotulva raastaa hermoja, mutta laki ei tunne jonottamiselle mitään takarajaa

Vakuutusyhtiöön, lääkäriin, sähkönmyyjälle, Kelaan tai jollekin muulle palveluntarjoajalle soittavasta kansalaisesta kehittyy kokenut digijonottaja etenkin, jos hän ei suostu käyttämään mitään muuta asiointitapaa. Kärsivällisyyden on siinä tapauksessa syytä riittää, sillä laki säätelee vain puhelumaksuja. Jonotusaikojen kestoon tai takaisinsoittopalvelun puuttumiseen pykälissä ei oteta kantaa.

Pitkistä puhelinodotusajoista ja asiakaslinjojen puhelumaksuista tulee silloin tällöin yhteydenottoja Kilpailu- ja kuluttajavirastolle (KKV). Maksujen suuruuteen viranomainen voi puuttua, mutta hermoja koettelevaan jonotusaikojen pituuteen ei.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Iisalmen Sanomien sisällöt.

Tilaa 6 kk 5,90 €/kk Tilaa 2 kk 15 €/kk

Digitilauksen sisältö

  • Iisalmensanomat.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Savonsanomat.fi-, Warkaudenlehti.fi- ja Pieksamaenlehti.fi-verkkopalvelut ja uutissovellukset
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi