Lääkäri Tuomas Aro kuvasi teho-osaston potilaita, ruumisauton ja omia väsyneitä kasvojaan – tältä näytti pandemia suljettujen verhojen takana
Kuvaaminen oli Arolle tapa käsitellä omia pelkojaan. Koronan vähättelyn vuoksi hänestä oli tärkeä näyttää, millainen tauti pahimmillaan saattoi olla.
Sairaalan pihalle noussutta telttaa ei voinut olla huomaamatta. Samankaltaisia telttoja oli yleensä katastrofialueilla, mutta nyt sellainen oli Tuomas Aron työmatkan varrella Helsingissä. Oli maaliskuu 2020. Teltassa otettiin koronatestejä.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.