Kauppalehti: Suomalaisen markkinointiviestinnän grand old man Ami Hasan on kuollut – ehti myydä toimistonsa ulkomaille kolmeen otteeseen

Tommi Salo

Tommi Salo

Kauppalehti uutisoi, että mainostoimisto Hasan & Partnersin perustaja ja suomalaisen markkinointiviestinnän grand old man Ami Hasan on kuollut. Hasan oli syntynyt Helsingissä 1956.

Hasan perusti ensimmäisen mainostoimistonsa jo 1980-luvulla ja ehti myydä toimistonsa ulkomaille kolmeen otteeseen. Hän istui vuosia mukana myös Marimekon hallituksessa.

Hasan oli lukuisia kertoja suurten kansainvälisten mainoskilpailujen tuomaristoissa. Vuonna 2017 hänet valittiin ensimmäisenä suomalaisena kansainvälisen luovan suunnittelun kattojärjestön Art Directors Club of Europen presidentiksi.

Kauppalehti kuvaa Hasanin olleen kärkevä, mutta pohjimmiltaan äärettömän sydämellinen ihminen, jota kuunneltiin myös suurten yritysten johdossa.

Kommentoi