Koronarokotteiden puhelinpalvelu petti Ylä-Savossa – moni odottaa edelleen takaisinsoittoa

Tällaisella neulalla koronarokotus annetaan. Päivi Tuovinen
Innimari Hyvärinen

Innimari Hyvärinen

Ylä-Savon sote jatkoi vielä keskiviikkona takaisinsoittoja koronarokotusaikaa odottaville asiakkailleen. Takaisinsoitot jatkuvat yhä, koska puheluja tuli niin paljon.

– Toivomme siis kärsivällisyyttä takaisinsoittoa odottavilta, kaikille soitetaan tai laitetaan tekstiviesti ja aikoja on vielä tälle viikolle siten mahdollista saada, vastattiin lehdelle Ylä-Savon sotelta sähköpostitse.

Puheluja soittavat useat työntekijät.

Ajanvaraukseen pystyi jättämään soittopyynnön maanantaiaamuna, ja alun perin takaisinsoitto luvattiin kahden päivän sisällä.

Ylä-Savon soten ajanvaraussotku herättää kysymyksiä oikeudenmukaisuudesta – "Kehitämme tätä todennäköisesti niin, että meillä olisi enemmän suoraan puhelimeen vastaajia", kertoo terveysjohtaja

Lisäksi Ylä-Savon sotesta myönnetään nyt, että osa ajanvaraukseen soittaneista asiakkaista kuuli väärän automaattisen tiedotteen eivätkä kaikki puhelut siksi tallentuneet järjestelmään. Syyksi kerrotaan tekniset ongelmat.

– Soittajat kuulivat väärän tiedotteen, jossa sanottiin aikojen jo loppuneen. Tätä ongelmaa on ratkottu järjestelmän toimittajan puolelta aktiivisesti. Pahoittelemme tätä.

Tämä tarkoittaa, että ne henkilöt, jotka kuulivat numerosta aikojen jo loppuneen, eivät päässeet takaisinsoittojärjestelmään eivätkä siksi saa puhelua Ylä-Savon sotelta.

Kommentoi