Mielipide: Monta vihaista vanhempaa henkilöä olen nähnyt verotoimiston kulmilla – Aiemmin sai ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua

Verotoimiston palvelujen käyttäminen on hankaloitunut. Jussi Vehkasalo

Kaija Farin

Iisalmessa tarvitaan verotoimiston palveluja face to face. Monta vihaista vanhempaa henkilöä olen nähnyt verotoimiston kulmilla. Vanhemmat esimerkiksi maatalousyhtymien / kuolinpesien osakkaat tarvitsevat lomakepalvelua, palautusluukkua ja välillä henkilökohtaista neuvontaa.

Yrittäjien palvelut on viety Kuopioon. Olen tavannut itseäni nuorempia henkilöitä, jotka ovat varta vasten menneet Kuopioon veroasioita selvittämään. Näkövammat, fyysiset ja psyykkiset vammat, lukiongelmat ja ikääntymisen tuomat ongelmat estävät tietokoneen käytön tarkoissa verottajan sivustoissa.

Koska emme voi tipauttaa erilaisia veroilmoituksia palautuslaatikkoon, niin joudumme lähettämään osan kirjattuna 9,90 eurolla. Puhelinodottelut ja -tiedustelut ovat maksullisia. Veroasioissa meitä ei siis kohdella tasa-arvoisesti, yhdenmukaisesti ja maksuttomasti nykyään Iisalmessa. Kaikki ihmiset eivät kykene käyttämään digipalveluja. Digisivut eivät ole aivan yksinkertaiset. Kaipaamme digisivujen kehittämistä ja päivitystä .Nyt koronan varjolla pidetään ovet suljettuina.

Jos Iisalmi haluaa kehittyä seutukaupunkina, niin verotoimiston palvelut on saatava ainakin entiselle tasolle. Aiemmin verotoimistosta sai ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.

kuntavaaliehdokas (kesk.), Iisalmi

Jos Iisalmi haluaa kehittyä seutukaupunkina, niin verotoimiston palvelut on saatava ainakin entiselle tasolle.

Kommentoi